🥳 Välkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

Läs mer
Design i fokus för produktutveckling - Varför ser saker ut som de gör?
ISBN9789147094431
Upplaga3
FormatInbunden
FörfattareKenneth Österlin
Publiceringsår2010-01-19
FörlagLiber AB
Antal sidor176
SpråkSvenska

Inbunden • 2010-01-19

Design i fokus för produktutveckling - Varför ser saker ut som de gör?

av Kenneth Österlin

  • ISBN: 9789147094431
  • Upplaga: 3
  • Format: Inbunden
  • Publiceringsår: 2010-01-19
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 176
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 3 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Tapas M
    309 kr

    Ny

  • Marija M
    349 kr

    Ny

  • Tove E
    359 kr

    Bra skick

Om Design i fokus för produktutveckling - Varför ser saker ut som de gör?

Boken Design i fokus för produktutveckling - Varför ser saker ut som de gör? släpptes år 2010 och är skriven av Kenneth Österlin.

Den består av 176 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Köp Design i fokus för produktutveckling - Varför ser saker ut som de gör? begagnad från en av 3 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 309 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

En prisbelönad klassiker om design i utökad och uppdaterad 4:e upplaga! Design i fokus ger en bred och lättillgänglig genomgång av design - designprocessen, dess problematik och roll i samhället. Kenneth Österlin förklarar utförligt hur en designer arbetar, alternativa metoder som används och vilka faktorer som påverkar. Han visar hur man som designer kan lägga upp sitt arbete och driva designverksamheten. Läs mer Boken skapar förståelse för att design är en helhet och beskriver hela kedjan, från användarkrav till designs relation till företagsledning, tekniska krav, produktion, marknadsföring och återvinning. Den innehåller bland annat designhistoria, etapperna i ett designarbete, problemanalys, visualisering, semantik, ergonomi och användarstudier samt miljökrav. Boken är rikt illustrerad och innehåller många diskussions- och övningsuppgifter. Denna fjärde upplaga rymmer nya praktikfall och kreativa metoder, avsnitt om användarmedverkan, ekodesign, tjänstedesign och interaktionsdesign samt beskriver branschskillnader i upplägget av designprojekt. Boken är en utmärkt introduktion i design för studerande vid högskola och universitet. Den vänder sig också till dem i näringslivet som behöver en djupare förståelse för designproblematiken och kan även användas som fördjupningslitteratur för gymnasiet. Sagt om boken "Kunskap om designarbetets innehåll och omfattning är viktig för alla som arbetar med produktutveckling. Denna bok ger en allsidig och fyllig beskrivning av hur detta organiseras och vilka aspekter som bör beaktas." Per Olof Wikström, professor emeritus i designmetodik, Chalmers tekniska högskola "Design i fokus är en välkommen bok för innovatörer, produktutvecklare och utvecklingsledare, som stöd i utvecklingsprocesser och för ökad designförståelse." Kaj Abbestam, med bakgrund på bland annat Stiftelsen Svensk Industridesign, Sveriges Tekniska Attachéer och ALMI Företagspartner. "Äntligen en designbok som på ett grundligt sätt beskriver hela designprocessen, inte från idé till färdig produkt, utan från problem till färdig produkt." Dan Åkerlund, gymnasielärare i teknik och design "Det är pedagogiskt hanterat och roligt att fördjupa sig i - även för lekmän som 'bara vill veta lite mer om designämnet. Lite mer Design i fokus skulle inte skada!" Lotta Jonson, Designtidskriften Form Om författarna Kenneth Österlin har lång yrkeserfarenhet som konsulterande industridesigner inom ett brett fält av branscher. Han leder också designkurser och är gästföreläsare på designhögskolor.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 309 kr
 Letar efter nypriser..