🥳 Välkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

Läs mer
Reklam & retorik
ISBN9789186093266
Upplaga2
FormatHäftad
FörfattareBrigitte Mral, Larsåke Larsson
Publiceringsår2004-09-15
FörlagRetorikförlaget
Antal sidor208
SpråkSvenska

Häftad • 2004-09-15

Reklam & retorik

av Brigitte Mral och Larsåke Larsson

  • ISBN: 9789186093266
  • Upplaga: 2
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2004-09-15
  • Förlag: Retorikförlaget
  • Antal sidor: 208
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om Reklam & retorik

Boken Reklam & retorik släpptes år 2004 och är skriven av Brigitte Mral och Larsåke Larsson.

Den består av 208 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Retorikförlaget.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Reklam är en dominant kraft som i hög grad präglar vårt sociala, kulturella och politiska liv.Reklamen har också betraktats som en egen retorisk genre, även om den länge har fått stå utan retorikteoretiskt fundament. Med denna bok ges en både praktisk och teoretisk grund för förståelse av reklam som retorikBoken innehåller 10 fallstudier av reklam - från svenska bilföretags lansering av nya bilmodeller över ett par stora välkända reklamkampanjer under senare år till livsmedelsreklam i dokusåpastil. Med bland annat retoriken som verktyg analyserar författarna reklamens språk och påverkanskraft.De 10 studierna är delade i tre huvudkategorier: ?Reklamens genrer? som analyserar ungdomar och reklam, slogans, tv-reklam och en vinnare av Guldägget, ?Företagens reklam? som granskar reklam från Volvo, SAAB, ICA och H&M samt ?Reklam och kampanjer? som beskriver Bibelkampanjen 2000 och Premiepensionsvalet.Redaktörerna sammanfattar i bokens inledning reklamens utveckling, forskningens syn på reklam samt släktskapet mellan reklam och retorik.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Letar efter nypriser..