đŸ„ł VĂ€lkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

LĂ€s mer
Fundamentals of Computer Graphics
ISBN9781568814698
FormatInbunden (Hardback)
FörfattareSteve Marschner, Peter Shirley
PubliceringsÄr2015-12-15
FörlagApple Academic Press Inc.
Antal sidor734
SprÄkEngelska

Inbunden (Hardback) ‱ 2015-12-15

Fundamentals of Computer Graphics

av Steve Marschner och Peter Shirley

  • ISBN: 9781568814698
  • Format: Inbunden (Hardback)
  • PubliceringsĂ„r: 2015-12-15
  • Förlag: Apple Academic Press Inc.
  • Antal sidor: 734
  • SprĂ„k: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgÀnglig

Ej tillgÀnglig

Ej tillgÀnglig

Ej tillgÀnglig

Bevaka denna bok

FÄ ett meddelande nÀr denna bok sÀljes begagnad igen.

Om Fundamentals of Computer Graphics

Boken Fundamentals of Computer Graphics slÀpptes Är 2015 och Àr skriven av Steve Marschner och Peter Shirley.

Den bestÄr av 734 sidor och Àr skriven pÄ engelska. Boken Àr utgiven av förlaget Apple Academic Press Inc..

Vi kunde inte hitta nÄgot pris pÄ vad den kostar ny.

Kurslitteratur som sÀljs pÄ BegagnadKurslittretur.se Àr begagnad och dÀrför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande Àr aktiva. NÀr ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, frÄga dÄ om detta.

Drawing on an impressive roster of experts in the field, Fundamentals of Computer Graphics, Fourth Edition offers an ideal resource for computer course curricula as well as a user-friendly personal or professional reference. Focusing on geometric intuition, the book gives the necessary information for understanding how images get onto the screen by using the complementary approaches of ray tracing and rasterization. It covers topics common to an introductory course, such as sampling theory, texture mapping, spatial data structure, and splines. It also includes a number of contributed chapters from authors known for their expertise and clear way of explaining concepts. Highlights of the Fourth Edition Include: Updated coverage of existing topics Major updates and improvements to several chapters, including texture mapping, graphics hardware, signal processing, and data structures A text now printed entirely in four-color to enhance illustrative figures of concepts The fourth edition of Fundamentals of Computer Graphics continues to provide an outstanding and comprehensive introduction to basic computer graphic technology and theory. It retains an informal and intuitive style while improving precision, consistency, and completeness of material, allowing aspiring and experienced graphics programmers to better understand and apply foundational principles to the development of efficient code in creating film, game, or web designs. Key Features Provides a thorough treatment of basic and advanced topics in current graphics algorithms Explains core principles intuitively, with numerous examples and pseudo-code Gives updated coverage of the graphics pipeline, signal processing, texture mapping, graphics hardware, reflection models, and curves and surfaces Uses color images to give more illustrative power to concepts

SÄ hÀr köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu nÀr du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgÀnglig sÄ trycker du pÄ den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med sÀljarna.

2) Acceptera & betala

SÀljaren skickar en köpesförfrÄgan till dig som du enkelt accepterar. SÀljaren fÄr din adress för att skicka boken och du fÄr instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sÀlj vidare

NÀr du Àr fÀrdig med din kurs sÄ Àr nÀsta rimliga steg att du sÀljer boken till nÀsta Ärs kull.

Det Àr helt gratis att sÀlja en bok pÄ BegagnadKurslitteratur.se!

 Inga priser hittades pÄ denna bok